Як вже зазначалося контрольні бланки використовувалися під час перепису для забезпечення повноти обліку наявного населення, тобто для уникнення пропусків окремих осіб під час опитування. Упорядкування та перевірка контрольних бланків здійснювалася районними (міськими) відділами статистики, Головним управлінням статистики в Автономній Республіці Крим, обласними, Київським та Севастопольським міськими управліннями статистики з метою уточнення чисельності та категорій переписаного населення.
При цьому застосовувався такий порядок перевірки: за вказаною на зворотному боці
контрольного бланку докладною адресою, де особа, на яку складено бланк, повинна
була бути переписана як постійно проживаюча (без відмітки про тимчасову
відсутність) або як тимчасово проживаюча, працівники з перепису населення
знаходили форму 3 та список проживаючих в приміщенні членів домогосподарства і
з’ясовували, чи була дана особа переписана за цією адресою (тобто, чи був
складений на неї переписний лист).
В результаті перевірки були можливі такі випадки:
а) дана особа була внесена до форми 1, на неї заповнено переписний лист та правильно проставлена мітка про категорію населення. У цьому випадку контрольний бланк гасився (перекреслювався);
б) дана особа була внесена до форми 1, на неї заповнено переписний лист, але щодо неї неправильно проставлена мітка про категорію населення. У цьому випадку вносилися відповідні виправлення в список проживаючих і переписний лист;
в) дана особа не була внесена до списку проживаючих і на неї не заповнено переписний лист. Тоді на підставі даних контрольного бланку вказана особа записувалася до окремого списку проживаючих і на неї складався переписний лист, а також форма 3;
г) якщо за вказаною в контрольному бланку адресою неможливо було встановити місце проходження перепису даною особою, то такий контрольний бланк визнавався невірно складеним.
При упорядкуванні і перевірці контрольних бланків здійснювався точний облік кількості бланків і забезпечувалося їх зберігання. В процесі зіставлення контрольних бланків зі списками проживаючих і переписними листами старанно додержувався встановлений порядок вкладання матеріалів в портфелі обліковця.
Упорядкування і перевірка контрольних бланків в районних (міських) відділах статистики здійснювалася одразу після приймання матеріалів перепису населення за участю завідувачів переписних відділів та їх помічників. Всі контрольні бланки розкладалися на дві групи залежно від вказаної на зворотному боці бланку адреси:
а) контрольні бланки з адресами населених пунктів, які належали до даного району (міста, району у місті);
б) контрольні бланки з адресами населених пунктів, які належали до інших районів даної області (Автономної Республіки Крим, міст Києва та Севастополя), а також до інших регіонів України.
Контрольні бланки міжрайонної та міжобласної міграції, які відкладалися в групу "б", не підлягали перевірці в районному (міському) відділі статистики і за звітом передавалися в територіальні управління статистики не пізніше 5 січня 2002 року.
Контрольні бланки з адресами населених пунктів, які належали до даного району (міста, району у місті) розмічалися, розкладалися і звірялися зі списками проживаючих і переписними листами. З метою прискорення і полегшення цієї роботи, контрольні бланки заздалегідь сортовувалися в сільській місцевості – за назвами сільрад і населених пунктів, а в міських поселеннях – за назвами вулиць і номерами будинків. Розмітка контрольних бланків здійснювалася в розділі "Відмітка про перевірку за вказаною адресою". На кожному контрольному бланку в цьому розділі у спеціально окреслених рамках проставлялися номери переписного відділу, інструкторської і лічильної дільниць згідно з адресою, яка була записана на звороті контрольного бланка. Розмічені контрольні бланки розкладалися за переписними відділами, інструкторськими та лічильними дільницями і здійснювалося зіставлення контрольних бланків зі списками проживаючих та переписними листами, які відповідали даній адресі. За вказаними номерами знаходився необхідний портфель, в якому розшукувалася форма 3, складена на відповідне приміщення. Серед списків проживаючих і переписних листів, вкладених до знайденої форми 3, перевірялися записи про дану особу. У разі неповного або неточного запису адреси на зворотному боці контрольного бланку, переглядалися списки проживаючих (форма 1) в усіх лічильних дільницях, до яких могла входити дана адреса, з тим, щоб знайти прізвище особи, на яку складено контрольний бланк. Потім в межах приміщення знаходився переписний лист, заповнений на цю особу, і проводилося зіставлення даних.
Якщо в результаті зіставлення контрольного бланку зі списком проживаючих і переписним листом з’ясовувалося, що категорія населення, зазначена в списку проживаючих та в переписному листі потребує виправлення, водночас із виправленням категорії населення у списку та переписному листі відповідні записи робилися на зворотному боці контрольного бланку у розділі "Відмітка про перевірку за вказаною адресою". Крім того, кожен такий випадок записувався окремим рядком на чистому бланку форми "додаток до форми 8 міська/сільська", який складався на кожний переписний відділ, окремо на міські поселення та сільську місцевість. На лицьовому боці цього бланку зверху робився запис "Опис виправлень по категоріях населення, внесених до списків і переписних листів з контрольних бланків внутрішньорайонної міграції". Після запису всіх випадків виправлень по переписному відділу підраховувалися підсумки по міських, селищних, сільських радах, населених пунктах та лічильних дільницях.
Якщо особу, яка записана до контрольного бланку, не було знайдено в списках проживаючих і переписних листах і адреса на зворотному боці контрольного бланка, записана точно й докладно, то дану особу вносили в окремий список проживаючих і переписний лист та складали форму 3. В аналогічному випадку, коли адреса була вказана недостатньо точно і докладно (наприклад, була вказана лише назва вулиці, а номер будинку і номер квартири не вказані або вказаний лише населений пункт, який поділявся на декілька лічильних дільниць тощо), то ще раз перевірявся проставлений код підрозділу переписного районування, за матеріалами якого здійснювався пошук, і перевірялися всі лічильні дільниці, до складу яких могли бути включені частини вказаної вулиці або частини даного населеного пункту. Якщо після ретельного пошуку дана особа не знаходилася, то на неї складалися окремі форми 1, 2С, 3.
На осіб, які були пропущені під час перепису, складалися на чистих бланках по міських поселеннях та сільській місцевості окремо переписні форми, на лицьовому боці яких зверху записувалося "Внесено за контрольними бланками внутрішньорайонної міграції". З усіх переписних форм, складених на підставі контрольних бланків, утворювалися нові лічильні дільниці (на кожне міське поселення та на кожний сільський населений пункт) в межах переписного відділу. Номери новостворених лічильних дільниць продовжували існуючу нумерацію. Приміщення нумерувалися у межах новоствореної лічильної дільниці. Переписні форми і зведені відомості на осіб, що були пропущені під час перепису, зберігалися в окремій папці (портфелі) по кожному переписному відділу.
За результатами зіставлення контрольного бланку з переписними формами на лицьовому боці кожного контрольного бланку в правому верхньому кутку на вільному місці ручкою проставлявся один з кодів:
По закінченні всіх робіт з упорядкування та перевірки контрольних бланків начальник районного (міського) відділу статистики разом з основними переписними матеріалами здавав до відповідного територіального управління статистики такі матеріали:
Контрольні бланки міжрайонної та міжобласної міграції, про які згадувалося вище, упорядковувалися й перевірялися в територіальних управліннях статистики одразу після їх отримання від районних (міських) відділів статистики. Вони теж розкладалися на дві групи залежно від вказаної на зворотному боці бланку адреси:
а) контрольні бланки з адресами населених пунктів, які відносилися до районів (міст, районів у місті) даної області (Автономної Республіки Крим, міст Києва та Севастополя);
б) контрольні бланки з адресами населених пунктів, які відносилися до інших регіонів України.
Контрольні бланки міжобласної міграції, які формували групу "б", розкладалися по регіонах відповідно до адреси, яку було вказано на зворотному боці бланку, та не пізніше 15 січня 2002 року передавалися у відповідні територіальні управління статистики для опрацювання.
Контрольні бланки міжрайонної міграції розкладалися по районах, здійснювалася їх розмітка за переписними відділами, інструкторськими та лічильними дільницями і проводилося зіставлення контрольних бланків з переписними формами. За результатами перевірки вносилися необхідні виправлення в списки проживаючих та переписні листи і в підсумки перепису.
За результатами проведених перевірок контрольних бланків міжрайонної та міжобласної міграції складалися:
а) опис виправлень по категоріях населення, внесених до списків проживаючих і переписних листів;
б) додаток до форми 8 на осіб, які були пропущені під час перепису;
в) зведені відомості форми 9 на осіб, які були пропущені під час перепису.
На лицьовому боці новоскладених форм зверху записувалося "Внесено за контрольними бланками міжрайонної та міжобласної міграції".
Особи, які були пропущені під час перепису, записувалися у вигляді продовження у зведені відомості (форми 6), що складалися в районному (міському) відділі статистики окремо на кожну новостворену лічильну дільницю по кожному населеному пункту в межах переписного відділу. На лицьовому боці цієї відомості зверху після слів "Внесено за контрольними бланками внутрішньорайонної міграції" дописувалися слова "міжрайонної та міжобласної міграції". У формах 3, які складалися на пропущених під час перепису осіб, проставлялися номери приміщень, які продовжували нумерацію приміщень, розпочату районним (міським) відділом статистики в новостворених лічильних дільницях в тому самому населеному пункті в межах переписного відділу.
Якщо в даному населеному пункті в результаті упорядкування та перевірки контрольних бланків внутрішньорайонної міграції не було виявлено пропущених під час перепису осіб, але такі були виявлені в результаті упорядкування та перевірки бланків міжрайонної та міжобласної міграції, то на цих осіб складалася нова зведена відомість (форма 6) як на окрему лічильну дільницю по даному населеному пункту в межах переписного відділу.
По кожному переписному відділу об’єднувалися та зберігалися разом усі переписні форми, заповнені на пропущених під час перепису осіб.
Отримані після перевірки контрольних бланків (внутрішньорайонної, міжрайонної та міжобласної міграції) відомості про пропущених під час перепису осіб, а також зміни, що були внесені за категоріями населення, приєднувалися до підсумків перепису таким чином:
На чистий бланк форми 9 окремо по міських поселеннях та сільській місцевості району записувалися і підраховувалися дані про пропущене населення, а також дані про внесені в списки проживаючих та переписні листи виправлення за категоріями населення. Потім на підставі цих даних виправлялися показники зведених відомостей форми 9, складених за підсумками перепису із зазначенням "Разом з урахуванням упорядкування контрольних бланків". Аналогічно вносилися виправлення до додатку до форми 8. Сума виправлених підсумків додатків до форми 8 по всіх переписних відділах району повинна була дорівнювати підсумкам виправленої зведеної відомості по району (форма 9).
На підставі виправлень, внесених до списків проживаючих та переписних листів по категоріях населення, виправлялися також зведені відомості (форми 6) по лічильних дільницях, складені обліковцями під час перепису. Причому, всі підсумки, підраховані обліковцем та інструктором-контролером, не закреслювалися, а на чистому місці внизу зведеної відомості окремим рядком "Разом з урахуванням упорядкування контрольних бланків" записувався новий підсумок. Зведені відомості форми 7 та 8 не виправлялися. Супровідні листи (форми 10) на новостворені лічильні дільниці не заповнювалися.
По закінченні всіх робіт, пов’язаних з упорядкуванням та перевіркою контрольних бланків, які тривали до 10 лютого 2002 року, складався відповідний звіт.