3.2.8. Приймання матеріалів перепису населення

Приймання матеріалів перепису населення здійснювалося поетапно. Документація передавалася від обліковця до інструктора-контролера, від інструктора-контролера до завідувача переписним відділом або його помічника. З переписного відділу матеріали перепису населення надходили до районного (міського) відділу статистики, а потім до територіальних управлінь статистики. На кожному етапі проводилася їх перевірка, звірялися підрахунки даних по зведених формах, уточнювалися та виправлялися розбіжності, аналізувалися та узагальнювалися подані зауваження й пропозиції щодо організації опитування населення, здійснення контрольних заходів та порядку заповнення й передачі переписної документації.

Обліковець перед здачею матеріалів перепису населення інструктору-контролеру, у спеціально відведений день, повинен був ще раз ретельно переглянути всю заповнену переписну документацію (списки проживаючих у приміщенні, переписні листи, зведену відомість по лічильній дільниці, контрольні бланки тощо) для того, щоб усунути можливі недоробки і виправити помилкові записи, а також заповнити у своїй записній книжці розділ "Зауваження і пропозиції обліковця". Обліковець підбирав обкладинки (форми 3) з підкладеними до них списками проживаючих та переписними листами за порядком їх номерів по лічильній дільниці і вкладав у портфель. Перед першою обкладинкою в портфель вкладався супровідний лист. До кишені портфеля вкладалися заповнені контрольні бланки, які було пронумеровано в межах лічильної дільниці, зведена відомість по лічильній дільниці, записна книжка обліковця і всі допоміжні матеріали, одержані обліковцем від інструктора-контролера. Невикористані і зіпсовані бланки переписних форм здавалися інструктору-контролеру за підрахунком. У встановлений інструктором-контролером день, але не пізніше 20 грудня 2001 року, обліковець повинен був з’явитися до інструкторської дільниці для особистої здачі інструктору-контролеру матеріалів перепису населення і участі у контрольному обході.

Інструктор-контролер в міру закінчення перепису, але не пізніше 20 грудня 2001 року, повинен був прийняти від обліковців матеріали перепису населення, а саме:

В установлений завідувачем переписним відділом строк, але не пізніше 24 грудня 2001 року, інструктор-контролер повинен був представити йому підсумки перепису з урахуванням контрольного обходу, заповнити в своїй записній книжці розділ "Зауваження і пропозиції інструктора-контролера", скласти звіт і передати невикористані і зіпсовані форми переписної документації.

Завідувач переписним відділом і його помічник до 1 січня 2002 року повинні були здати начальнику районного (міського) відділу статистики всі матеріали перепису населення, прийняті від інструкторів-контролерів, скласти зведену відомість по переписному відділу (форма 8) і додаток до форми 8; представити всі допоміжні матеріали (плани, карти, списки), а також бланки невикористаної та зіпсованої переписної документації; підготувати звіт і подати зауваження і пропозиції щодо організації і проведення перепису населення.

Начальники районних (міських) відділів статистики від завідувачів переписними відділами та їх помічників повинні були прийняти вкладені за встановленим порядком у портфелі або папки такі матеріали: форми 3 (обкладинка) по кожному приміщенню разом із списками проживаючих у приміщенні домогосподарств (форма 1) з відповідною підкладкою до кожної форми 1 переписних листів (форма 2С); контрольні бланки (форма 4); супровідні листи (форма 10); записні книжки обліковців (форма 11), інструкторів-контролерів (форма 12); зведені відомості по лічильних дільницях (форма 6), по інструкторських дільницях (форма 7), по переписному відділу (форма 8) з додатками до форм 6 і 8; звіти інструкторів-контролерів і завідувача переписним відділом (форми 14 і 15); усі допоміжні матеріали перепису населення – списки будинків, форми оргплану, схематичні плани міськпоселень і великих сіл, частини карти району, додатки до форми №1-житлофонд, переліки складових частин міста і списки сільських населених пунктів, які входять до міських (селищних) рад і сільських рад, а також невикористану і зіпсовану переписну документацію.

У ході приймання матеріалів по кожному переписному відділу начальником районного (міського) відділу статистики:

По закінченні приймання матеріалів перепису начальник районного (міського) відділу статистики проводив контроль записів і підрахунку підсумків у зведених відомостях по лічильних, інструкторських дільницях і переписних відділах. При цьому:

Надалі начальник районного (міського) відділу статистики складав зведену відомість по району (форма 9). При цьому зведені відомості складалися по кожному адміністративному району (включаючи внутрішньоміські) і місту республіканського (для Автономної Республіки Крим) чи обласного значення, які не мали поділу на внутрішньоміські райони.

Потім начальник районного (міського) відділу статистики підраховував підсумки по району без урахування результатів упорядкування та перевірки контрольних бланків внутрішньорайонної міграції (про мету й порядок проведення цієї роботи йтиметься нижче) і складав стислу записку про проведення перепису, яку подавав разом з матеріалами перепису населення відповідному територіальному управлінню статистики.

У територіальних управліннях статистики для приймання матеріалів перепису населення від районних (міських) відділів статистики створювалися групи приймання у складі трьох працівників відділу перепису населення та спеціально навчених працівників інших відділів управління. Кожна група несла відповідальність за своєчасність і якість приймання матеріалів перепису. Кількість груп, їх керівники й персональний склад, а також графік приймання матеріалів від районів (міст) затверджувався наказом, копія якого мала бути направлена в Держкомстат України не пізніше 10 січня 2002 року. До початку роботи працівники вищезгаданих груп повинні були ознайомитися з організаційними планами проведення перепису населення по районах (містах), списками населених пунктів, переліком міськпоселень, складом окремих міських (селищних) рад, списками лікарень, санаторіїв, будинків відпочинку, шкіл-інтернатів, готелів тощо по тих районах (містах), від яких вони мали прийняти матеріали перепису. Приймання матеріалів перепису населення від начальників районних (міських) відділів статистики повинно було бути закінчене не пізніше 1 лютого 2002 року.

Встановлювався такий порядок приймання матеріалів перепису населення від начальника районного (міського) відділу статистики:

Перевірений та прийнятий матеріал перепису вкладався в портфелі та папки по кожній лічильній дільниці за встановленим порядком: форми 3 (обкладинки) з вкладеними до них списками проживаючих і переписними листами підбиралися згідно з порядком номерів приміщень. Перед першою формою 3 по кожному населеному пункту (частині населеного пункту) вкладався супровідний лист (форма 10), а у кишеню портфеля – зведена відомість по лічильній дільниці (форма 6) і записна книжка обліковця (форма 11).

Усі вивірені підсумки вносилися в "Опис матеріалів Всеукраїнського перепису населення 2001 року". Складався акт, який підписувався начальником територіального управління статистики і начальником районного (міського) відділу статистики, що означало закінчення робіт, пов’язаних з проведенням опитування населення, і початок нового етапу перепису – опрацювання отриманих даних.


Зміст ] Попередня ] Наступна ]


 

© Державний комітет статистики України, 2004
© Інститут демографії та соціальних досліджень Національної академії наук України, 2004
© ТОВ "Інтелектуальні Системи ГЕО" (електронна версія), 2004